021-22855817
0​​​​​​​21-22222244
درب جنوبی : از سمت پاسداران یا دروس - میدان قبا(شهرزاد) خیابان زیبا نرسیده به شریعتی پلاک47
درب شمالی: خیابان شریعتی بین میرداماد و ظفر روبروی ایستگاه مترو شریعتی ، جنب پمپ بنزین خیابان شواری پلاک 22​​​​​​​
info@drshakerisch.ir

دبستان و پیش دبستان پسرانه

مهر

دکـتر شاکـری

معرفی مدرسه

ویژگی های مرکز پیش دبستان و دبستان تخصصی مهردکتر شاکری


1- مدیریت علمی

مؤسس و برنامه‌ریز آموزشی این مدرسه آقای دکتر شاکری (شاگردی) پزشک و پژوهشگر هوش و خلاقیت کودکان و مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی آموزشی تیز‌هوشان می‌باشند که به عنوان اولین مرکز آموزش‌های تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان سرآمد و پیشرفته تحصیلی، با دو دهه فعالیت علمی، فرهنگی، در سطح کشور فعالیت دارد.

2- آموزش محبت آمیز
به‌عنوان محور اصلی سیستم آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه در طول سال تحصیلی گفتمان کلامی کلیه معلمین، با زبان قلب ، محبت‌آمیز و تکریم آنهاست و تمام سعی و تلاش سیستم آموزشی بر آن است تا محیطی بدونِ استرس توأم با شادی، نشاط و لذت از یادگیری برای نوآموزان و دانش‌آموزان فراهم گردد.

3- کادر آموزشی با تجربه، خلاق و آموزش دیده؛
کادر آموزشی علاوه بر دارا بودن سطح علمی و توان خلاقیتی مورد نیاز، با آشنایی کامل به سیستم محبت‌آمیز به آموزش و تدریس کودکان خواهند پرداخت.

4- شادی و نشاط در محیط و سیستم آموزشی
نظر به این‌که شادی و نشاط یکی از ضروریات مورد نیاز کودکان برای داشتن شخصیتی سالم و متعادل می‌باشد، لذا علاوه بر فضاسازی مناسب محیط مدرسه، سیستم آموزشی همواره بر مبنای ایجاد شادی و نشاط برنامه‌ریزی شده و همراه کردن بازی‌های نشاط‌آور با آموزش به ویژه برای پیش‌دبستانی‌ها و کلاس اولی‌ها از محوریت برنامه‌های آموزشی می‌باشد.

5- توجه بنیادین به ساختار شخصیت کودکان
از نکات قابل توجه در سیستم آموزشی مدرسه می‌باشد، بدین خاطر، کلیه داوطلبان، قبل از پذیرش، به منظور شناسایی نکات بارز شخصیتی بچه‌ها و توجه به آن‌ها، توسط آقای دکتر شاکری مورد سنجش هوش و شخصیت قرار می‌گیرند. برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های ذهنی و زندگی با هدف افزایش اعتماد به نفس و آرامش درونی، مدیریت بر هیجانات و افزایش هوش هیجانی از برنامه‌های ویژه این مرکز به همین منظور می‌باشد.
​​​​​​​
6- توجه به فکر و اندیشه
با هدف تربیت فرزندانی توانمند و تأثیرگذار در آینده کشور، یکی از موارد بسیار مهم و قابل توجه دبستان دکتر شاکری است، چنانچه توجه به این مهم علاوه بر اینکه در برنامه‌ آموزشی گنجانده شده، کارگاه‌های خاصی از جمله میزگرد علمی، مسابقات کتاب و کتابخوانی و حضور اولیا به همراه فرزاندان در کتابخانه ویژه اولیا در مدرسه به منظور رسیدن به همین اهداف برنامه‌ریزی شده است.

7-کارگاه‌های آموزشی فراتر از معمول
از دیگر نکات قابل توجه وجودکارگاه‌های تخصصی است. چنانچه علاوه بر کارگاه‌های نجوم و فضا، هوش و خلاقیت، رباتیک، خلاقیت‌های هنری، آزمایشگاه تجربی، نمایش و فیلم وکتابخانه تخصصی ویژه اولیا و فرزندان، کارگاه‌های دیگری همچون هوش حرکتی، معیشت و اقتصاد، هوش هیجانی و موارد دیگر نیز برای تدارک دیده شده است. کارگاه‌های تخصصی ویژه اولیا (در موضوع بچه‌ها) نیز یکی از موارد قابل توجه در کنار دیگر کارگاه‌ها می‌باشد.

درباره ی مرکز پیش دبستان و دبستان تخصصی مهر دکتر شاکری

دکتر مهدی شاگردی معروف به دکتر شاکری اهل و زاده شهر تهران، دانش‌آموخته رشته پزشکی در تهران هستند. علاقه و ذوق فردی ایشان به موضوع هوش و تیزهوشان سبب شد تا بیش از دو‌دهه از عمر خود را صرف تحقیق و پژوهش در موضوع هوش و شخصیت کودکان و موضوعات پیرامون آن، از جمله خلاقیت و تفکر خلاق نمایند.
تأسیس مؤسسه فرهنگی آموزشی تیزهوشان به عنوان اولین مرکز تخصصی در آموزش کودکان و نوجوانان سرآمد و پیشرفته تحصیلی از سال 1378 و توسعه آن در بخش انتشارات و نشریه تیزهوش (ویژه کودکان) از جمله فعالیت‌های ایشان بوده است.​​​​​​​
طرح ابتکاری آزمون‌های مشورتی بدون استرس (N.S.E) به‌صورت اینترنتی در سرار کشور در مدارس و مراکز آموزشی و منازل به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود. در حال حاضر در کنار آموزشگاه علمی، با یاری پروردگار و مساعدت مسئولین بزرگوار منطقه 3 شهر تهران، اولین مدرسه با "آموزش محبت‌آمیز" در مقطع دبستان و پسرانه تأسیس و با امکانات و تجهیزات نسبتاً پیشرفته در سطح تهران، برای سال تحصیلی 97 – 96 آغاز به ثبت‌نام نموده و پذیرای نوآموزان پیش‌دبستان 1 و 2 و دبستان از اول تا پایه ششم می‌باشد.

امکانات آموزشی مرکز تخصصی مهر دکتر شاکری
فضایی شاد و نشاط آور، متتاسب با روحیه کودکان ( چمن مصنوعی، آب نما و ...)

شادی و نشاط
شادی و نشاط یکی از معیار های مهم در سنجش سلامتی کودکان است. امروزه تحقیقات زیادی درباره ی اثرات و ارتباط دوره ی کودکی با بزرگسالی صورت گرفته است. چنانچه روشن شده بسیاری از رفتارها و واکنش های فردی در بزرگسالی برگردانی از رفتار های کودکی آن هاست. بی علت نیست که روانشناسان به کودک لقب پدر داده اند!. به این خاطر نقش و اهمیت شادی و نشاط کودکی را در ایجاد شخصیت سالم و سلامت در بزرگسالی، نباید از نظر دور داشت.

بازی
بازی و سرگرمی یکی از با اهمیت ترین عوامل نشاط و شادی در بچه هاست. جست و خیز های فیزیکی، فعالیت های دستی، تمرکز های هدفدار، ارتباط کلامی و تهییج های فکری، مواردی هستند که معمولا در بازی و سرگرمی های کودکانه همراه با شادی و نشاط دیده می شود. ضمن این که ارتباط جمعی و در کنار هم بودن بچه ها، به منظور کار گروهی نیز از میزایای دیگر بازی ها هستند.

نجوم کودکان
شاید در نگاه اول، آموزش علم به کودکان کاری ساده به نظر برسد اما از نگاه متخصصان آموزش چنین نیست. آموزش مفاهیم علمی به کودکان با زبانی ساده و قابل فهم، به گونه‌ای که گمراه کننده نباشد و باعث رشد خلاقیت و بینش علمی شود، کاری بسیار حساس و تخصصی است.
وقتی موضوعات علمی را برای کودکان توضیح می‌دهیم باید یادمان باشد بسیاری از مفاهیمی که برای ما بدیهی هستند برای آن‌ها قابل درک نیست و با واژه‌های تخصصی علمی نیز آشنایی ندارند. ساده‌سازی مفاهیم و پدیده‌های پیچیده‌ی علمی با استفاده از مثال‌های عینی دنیای پیرامون، یکی از روش‌های خوب آموزش علم به کودکان است.


نگاهی به اهمیت علوم تجربی
علوم به کودکان کمک می کند تا بتوانند بهتردرک کنند. وقتی بچه ها درباره دنیای پیرامونشان کشف میکنند و یاد می گیرند، در حقیقت آنها درک بهتری را از وابستگی زندگی خود با محیط به دست می آورند؛ علوم، قدرت تفکر انتقادی را در بچه ها بالا می برد. کودک با سوال پرسیدن در مورد اشیا و توجه به دیدگاههای جدید، مانند یک دانشمند کوچک است که می تواند مهارتهای تفکری مستقل را به دست آورد و تبدیل به مصرف کننده ای دانا ، عاقل و شهروندی که می تواند تصمیم های آگاهانه بگیرد، نماید

اهمیت آموزش رباتیک
جنبش ساختن چیزها از برنامه نویسی تا انیمیشن سازی، خیاطی و خیلی چیزهای دیگر بین کودک و بزرگسال روز به روز در جهان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.فرهنگ ساختن سعی در نهادینه کردن این طرز فکر دارد که “خودت انجام بده” از الکترونیک و برق تا اشیای فیزیکی شامل هست.اگر می‌خواهیم کشوری پیشرفته با کودکانی خلاق داشته باشیم، باید بچه‌ها را به سمت ساختن به جای مصرف کننده بودن تشویق کنیم.

خلاقیت
خلاقیت یکی از شگفت انگیزترین ویژگیهایی است که ما به عنوان یک شخصیت انسانی آن را تعریف می کنیم. این ویژگی، نه تنها برای افراد با استعداد قابل دسترس است بلکه برای همه افراد می تواند مورد استفاده قرار گیرد. یک عمل خلاق، اگر چه ممکن است منحصر به فرد نباشد ولی برای شخصی که می خواهد انجام دهد، تازه و نو می باشد. در حقیقت ابتکار شخصی، شکلی از خلاقیت است که باعث لذت بردن فرد از ارائه ی یک ایده نو و ساختن چیزهای جدید می شود.


پرورش کودک خلاق
مغزآدمی تشنه یادگیری و جستجوگری است و وجود یک شرایط محیطی مناسب به همراه یک معلم پرانگیزش می تواند هدایت گر انسان به سوی خلاقیت و نوآوری باشد
اهمیت آموزش رباتیکجنبش ساختن چیزها از برنامه نویسی تا انیمیشن سازی، خیاطی و خیلی چیزهای دیگر بین کودک و بزرگسال روز به روز در جهان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.فرهنگ ساختن سعی در نهادینه کردن این طرز فکر دارد که “خودت انجام بده” از الکترونیک و برق تا اشیای فیزیکی شامل هست.اگر می‌خواهیم کشوری پیشرفته با کودکانی خلاق داشته باشیم، باید بچه‌ها را به سمت ساختن به جای مصرف کننده بودن تشویق کنیم.


تفکر خلاق
 یکی از توانمندی های مهم انسان ها، قدرت تفکر خلاق است که بسیار متاثر از دوره ی کودکی است. چنانچه میزان برانگیختگی آن در میزان بروز خلاقیت و قدرت تفکر و اندیشه در بزرگسالی تاثیر بسیار زیادی دارد. بدین خاطر اهمیت حفظ روحیه شاد و پرنشاط در بچه ها را هرگز نباید از نظر دور داشت. چرا که میزان تفکر خلاق، رابطه ای مستقیم با شور و نشاط دوره ی کودکی دارد


سالن غذاخوری کافه کتاب
مهیا برای حضور همزمان اولیا و فرزندان همراه با:
صبحانه با دو منوی انتخابی
میان وعده
ناهار گرم



برگزاری جشن تولد
بچه ها معمولا دوست دارند همسالانشان، در جشن تولدشان حضور داشته باشند و هیچ چیز به اندازه هیاهو و بازی های بچگانه در روز تولد، به آنها انرژی نمی دهد.